قالب وبلاگ


آفتاب کنگان
 
نویسندگان
نظر سنجی
کابر گرامی چه مطالبی را در این وبلاگ بیشتر قرار دهیم؟







جعبه حدیث

ذکر روز
بزرگ مرد تاریخ

جملات قصار

دانشنامه مهدویت
دیگر امکانات



طبقه بندی: متفرقه،
[ شنبه 31 تیر 1391 ] [ 11:02 ق.ظ ] [ سعید صفایی ]
                

مژده ای منتظران ماه خدا آمده است / ماه شب‌های مناجات و دعا آمده است ماه دلدادگی بنده به معبود رسید / بر سر سفره شاهانه گدا آمده است.....
رمضان از مصدر «رمض» به مفهوم شدت گرما و تابش آفتاب بر رمل... معنا شده است. انتخاب چنین واژه‌ای به راستی از دقت نظر و لطافت خاصی برخوردار است چرا که سخن از گداخته شدن است و شاید به تعبیری دگرگون شدن در زیر آفتاب گرم و سوزان نفس و تحمل ضربات بی امانش، زیرا که رمضان ماه تحمل شدائد و عطش است.


نگوییم؛ رمضان آمد بگوییم ماه رمضان آمد
رمضان اسمی از اسماء الهی است و نباید آن را به تنهایی ذکر کرد مثلا ً بگوییم رمضان آمد یا رفت، بلکه باید گفت ماه رمضان آمد، یعنی ماه را باید به اسم اضافه كرد. در این زمینه هشام بن سالم از حضرت امام محمد باقر (ع) نقل روایت می‌كند و می‌گوید: ما هشت نفر از رجال در محضر حضرت ابی جعفر امام باقر (ع) بودیم، پس سخن از رمضان به میان آوردیم. امام علیه السلام فرمود: نگویید این است رمضان و نگویید رمضان رفت و یا آمد، زیرا رمضان نامی از اسماء الله است که نمی‌رود و نمی‌آید که شیء زائل و نابود شدنی می‌رود و می‌آید، بلکه بگویید ماه رمضان، پس ماه را اضافه کنید در تلفظ به اسم، که اسم، اسم الله می‌باشد، و ماه رمضان ماهی است که قرآن در او نازل شده است و خداوند آن را «مثل» و «عید» قرار داده است همچنانکه پروردگار بزرگ، عیسی بن مریم (س) را برای بنی اسرائیل مثل قرار داده است، و از حضرت علی بن ابی طالب (ع) روایت شده که حضرت فرمود: شما به راستی نمی‌دانید که رمضان چیست (و چه فضائلی در او نهفته است!)

فضیلت اعمال مستحبى ماه رمضان
- دعا و استغفار در ماه رمضان

حضرت علی(ع) در حدیثی می‌فرمایند:" بر شما باد در ماه رمضان به استغفار و دعاى زیاد. اما دعاهاى شما دافع بلا از شماست. و اما استغفار شما از بین برنده گناهان است". بنابراین از وظایف روزه داران در این ماه، دعا و درخواست‏ حوایج از حضرت حق است كه بنده احساس نیاز به پیشگاه بى نیاز كرده، و دست‌هاى احتیاج خویش را به درگاه او دراز می‌كند.

- روزهاى ماه رمضان

رسول خدا (ص) می‌فرمایند:"اى مردم ماه خدا با بركت و رحمت و آمرزش به شما رو كرده است، ماهى است كه پیش خدا بهترین ماه است و روزهایش بهترین روزها و شب‌هایش بهترین شب‌ها و ساعاتش بهترین ساعات".

- اعتكاف در ماه رمضان
پیامبر اكرم(ص) در حدیثی اعتكاف در یك دهه از ماه مبارك رمضان را برابر با ثواب دو حج و دو عمره می‌شمارند.

در ایام و لیالى مقدسه‏‌اى، طبق روایات رسیده از ائمه معصومین (علیهم السلام) مستحب است كه هر مسلمانى در صورت امكان دهه آخر ماه مبارک رمضان را در مسجد معتكف شود، كه پیامبر اكرم(ص) در تمامى عمرش چنین می‏‌كرد.

- تلاوت قرآن در ماه رمضان
بهترین اعمال در شب‌ها و روزهاى ماه مبارک رمضان، تلاوت قرآن است. اگر چه تلاوت قرآن در تمام اوقات ثواب دارد، ولى چون قرآن در ماه رمضان نازل شده است، از اجر و ثواب ویژه‏‌اى برخوردار است چنانچه وارد شده:

حضرت امام صادق(ع) در این باره می‌فرمایند:"براى هر چیزى بهارى است و بهار قرآن رمضان است". بنابراین امتیازات قرآن به اعتبار نزولش در ماه رمضان از ماه‌هاى دیگر بیشتر است.

همچنین رسول خدا(ص) فرمودند:"اگر كسى در این ماه یك آیه از قرآن تلاوت كند، ثوابش مثل كسى است كه در غیر ماه رمضان یك ختم قرآن كرده است".

- افطارى و صدقه دادن در ماه رمضان
امام محمدباقر(ع) در تاكید بر اهمیت این مساله در روایتی به "سدیر" می‌فرمایند:" اى سدیر! آیا می‌دانى چه شب‌هایى است این شب‌ها؟ سدیر گفت: بلى فدایت گردم این شب‌ها شب‌هاى ماه رمضان است، مگر این شب‌ها چگونه است؟ امام (ع) فرمودند: آیا قدرت دارى هر شب از این شب‌ها 10 بنده از فرزندان اسماعیل (ع) را آزاد كنى؟ پس سدیر عرض كرد: پدر و مادرم به فدایت، ثروتم كفاف نمی‌دهد، پس امام پیوسته تعداد بنده‏‌ها را كم كرد، تا رسید به یكى در تمام این ماه، سدیر گفت: قدرت ندارم پس امام(ع) به او فرمود: آیا قدرت ندارى هر شب یك مسلمان روزه‏‌دارى را افطار دهى؟ سدیر عرض كرد: بلى تا 10 نفر را هم می‌توانم افطارى بدهم، پس امام به او فرمود: اى سدیر همان است كه اراده كردى یعنى با افطارى دادن 10 روزه‏‌دار به ثواب عتق و آزاد كردن 10 بنده از اولاد اسماعیل (ع) نایل می‏‌گردى.

همچنین در این باره از ابى عبد الله (ع) نقل شده است كه فرمودند:"من تصدق فى شهر رمضان بصدقة صرف الله عنه سبعین نوعا من البلاء". "هر كس در ماه رمضان صدقه‏‌اى بدهد خداوند هفتاد نوع بلا را از او دور می‌كند".

پی ‏نوشت‏‌ها:

رمضان، تجلى معبود

امالى شیخ صدوق

وسائل الشیعه

من لا یحضره الفقیه

بحار الانوار




طبقه بندی: متفرقه،
[ شنبه 31 تیر 1391 ] [ 10:52 ق.ظ ] [ سعید صفایی ]
                          

بررسی نزاع های موجود در دوران ایران باستان و روم، جنگ های چین و ژاپن و غیره نشان می دهد که جنگ ها حداقل در دو زمینه رخ می دهند: میدان نبرد و اذهان عمومی مردم. در هر دو جبهه فرماندهانی که قادر به بهره گیری از ابزار کنترل و مدیریت انگاره های ذهنی باشد، می توانند دشمن را بفریبند و نیروهای خودی را در جبهه ی دفاع، متناسب با اهداف خود سازمان دهی نموده و برنامه های استراتژیک خود را عملی نمایند. استفاده از عوامل مؤثر بر افکار عمومی، اگر چه از دیرباز ملازمت قطعی با جنگ ها و لشکرکشی ها داشته و مدافعان نیز از آن بهره برداری کرده اند اما امروزه گستره ی وسیع منازعات روانی، این عرصه را تبدیل به یک میدان و جبهه ای از جنگ ساخته و فراتر از بهره گیری از ابزار رسانه ای، جنگ و منازعه ای تمام عیار را در عرصه ی رسانه ها به راه انداخته است.
جنگ نرم  نوع جدیدی از جنگ است که در حوزه ی رسانه ها اتفاق می افتد. منظور از جنگ رسانه ها برای تضعیف کشور هدف و بهره گیری از توان و ظرفیت رسانه ها اعم از مطبوعات، خبرگزاری ها، رادیو، تلویزیون، اینترنت و اصول تبلیغات به منظور دفاع از منافع ملی است. جنگ رسانه ای یکی از برجسته ترین جنبه های جنگ نرم است. سربازان میدان نبرد در جنگ رسانه ای، خبرنگاران، گزارش گران، سردبیران و نویسندگان رسانه های مختلف اعم از مکتوب (روزنامه ها و مجلات) صوتی و تصویری، (رادیو و تلویزیون) ماهواره ای و بین المللی (شبکه های ماهواره ای و خبرگزاری ها) و اینترنتی و الکترونیکی (سایت های اینترنتی و روش های الکترونیکی انتقال پیام) هستند.
جنگ رسانه ای که به دلیل ماهیت نرم افزاری و هدف گزاری بر اذهان مخاطبان از سوی پژوهش گران متعدد، تحت عناوین مختلفی مانند جنگ روانی، پروپاگندا، جنگ مجازی، جنگ اعصاب و ... مورد توجه قرار گرفته است؛ در دهه های اخیر به عامل تعیین کننده در اجرایی شدن سیلست گذاری های نظام سلطه برای تسلط بر منابع اقتصادی و گسترش دامنه ی نفوذ آن، تبدیل شده است. رسانه ها با به کارگیری تکنیک های اقناعی مختلف مانند برچسب زدن، کلی گویی، توسل به ترس، اهریمن سازی از دشمن و استناد، مخاطبان را در جهت اهداف سیاست گذاری شده ی دولت متبوع خود تحت تأثیر قرار می دهند. امروزه در نزاع های بین المللی، جنگ رسانه ای در دو بعد داخلی و بین المللی زمینه های روانی را برای غلبه بر دشمن فراهم می آورد.
عمده ترین و تأثیر گذارترین ابزار در جنگ های رسانه ای، شبکه های اینترنتی و ماهواره ای است. ماهواره با قابلیت  انتقال حجم انبوه اطلاعات و حوزه ی انتشار وسیع پیام، از ویژگی منحصر به فردی برخوردار می باشند. همچنین اینترنت به دلیل دسترسی آسان به آن و توان تولید و انتشار پیام در سطوح وسیع از اهمیت فراوانی برخوردار است.
سلسله مطالب مرتبط با موضوع را به صورت پیوسته در این وبلاگ ارائه می کنیم. 
منبع: کتاب عملیات روانی و رسانه



طبقه بندی: جنگ نرم(سایبری)،
[ شنبه 31 تیر 1391 ] [ 09:49 ق.ظ ] [ سعید صفایی ]
                                 

سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در سخنرانی دیشب خود که در مراسمی به مناسبت ششمین سالروز پیروزی جنگ 33 روزه ایراد کرد، در آغاز سخنان خود گفت که در این سخنان علاوه بر وقایع اتفاق افتاده در جنگ 33 روزه درباره شکست بی‌سابقه اسرائیل و دستاورد مقاومت صحبت خواهد کرد.

دبیرکل حزب الله لبنان همچنین گفت بخشی از سخنان خود را به اتفاقات سوریه اختصاص خواهد داد و در مورد اوضاع لبنان بعد از جنگ 33 روزه نیز صحبت خواهد کرد.


ادامه مطلب

طبقه بندی: اخبار سایبری،
[ جمعه 30 تیر 1391 ] [ 10:58 ق.ظ ] [ سعید صفایی ]

 

رزمی کار بود و خوش هیکل

قبل از اذان صبح دیدم ایستاده به نماز شب

با اون هیکل درشتش مث یه بچه سرش رو انداخته بود پایین

با یه آرامش خاصی حمد و سوره می خوند

رفت و رفت تا اینکه رسید به تشهد

یهو دیدم یه تیر اومد و خورد به سینه اش

نمی دونم تیر از کجا پیداش شد

درد می کشید و به روی خودش نمی آورد

نمازش رو نشکست تا اینکه افتاد

دویدم و رفتم بالای سرش

دیدم آروم داره سلام آخر نماز رو میگه:

السلام علیکم و رحمه الله و برکاته

همراه نمازش تموم کرد...

 

                                       منبع: کتاب روایت مقدس ، صفحه ۲۰۵

                                       کتاب روزگاران ، جلد ۱ ، صفحه ۵۵




طبقه بندی: خاکریز خاطرات،
[ جمعه 30 تیر 1391 ] [ 02:16 ق.ظ ] [ سعید صفایی ]
                    
همایش بزرگ ائمه جماعت و متولیان مساجد و فرماندهان پایگاه مقاومت با حضور مدیر کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر حاج آقا موسوی نیا، امام جمعه شهرستان کنگان امام جمعه سیراف و جمعی از متولیان مساجد و مردم ولایتمدار شهرستان  مورخ 91/4/28 رأس ساعت 10:00 صبح برگزار گردید.

ادامه مطلب

طبقه بندی: اخبار شهرستان،
[ چهارشنبه 28 تیر 1391 ] [ 12:29 ب.ظ ] [ سعید صفایی ]

شهید سید مرتضی آوینی در شهریور سال 1326 در شهر ری متولد شد تحصیلات ابتدایی و متوسطه‌ی خود را در شهرهای زنجان، کرمان و تهران به پایان رساند و سپس به عنوان دانش‌جوی معماری وارد دانشکده‌ی هنرهای زیبای دانشگاه تهران شد او از کودکی با هنر انس داشت؛ شعر می‌سرود داستان و مقاله می‌نوشت و نقاشی می‌کرد تحصیلات دانشگاهی‌اش را نیز در رشته‌ای به انجام رساند که به طبع هنری او سازگار بود ولی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی معماری را کنار گذاشت و به اقتضای ضرورت‌های انقلاب به فیلم‌سازی پرداخت:

 "حقیر دارای فوق لیسانس معماری از دانشکده‌ی هنرهای زیبا هستم اما کاری را که اکنون انجام می‌دهم نباید به تحصیلاتم مربوط دانست حقیر هرچه آموخته‌ام از خارج دانشگاه است بنده با یقین کامل می‌گویم که تخصص حقیقی در سایه‌ی تعهد اسلامی به دست می‌آید و لاغیر قبل از انقلاب بنده فیلم نمی‌ساخته‌ام اگرچه با سینما آشنایی داشته‌ام. اشتغال اساسی حقیر قبل از انقلاب در ادبیات بوده است... با شروع انقلاب تمام نوشته‌های خویش را -  اعم از تراوشات فلسفی، داستان‌های کوتاه، اشعار و... -


ادامه مطلب

طبقه بندی: زندگی نامه شهدا،
[ چهارشنبه 28 تیر 1391 ] [ 08:23 ق.ظ ] [ سعید صفایی ]



طبقه بندی: گالری،
[ چهارشنبه 28 تیر 1391 ] [ 08:06 ق.ظ ] [ سعید صفایی ]

داشتم تو جبهه مصاحبه می گرفتم کنارم ایستاده بود که یه  هو یه خمپاره اومد و بومممممم..... نگاه کردم دیدم ترکش بهش خورده و افتاده زمین دوربینو برداشتم رفتم سراغش .بهش گفتم تو این لحظات آخر زندگی اگه حرفی صحبتی داری بگو...

در حالی که داشت اشهد و شهادتینش رو زیر لب زمزمه می کرد گفت :من از امت شهید پرور ایران یه خواهش دارم .اونم اینکه وقتی کمپوت می فرستید جبهه خواهشاْ کاغذ روشو نکَنید

بهش گفتم : بابا این چه جمله ایه قراره از تلویزیون پخش بشه ها ، یه جمله بهتر بگو برادر...

با همون لهجه اصفهانیش گفت: اخوی آخه نمی دونی تا حالا سه دفعه به من ربع گوجه افتاده.

آری همینان بود  آمدند تا هرچند کوتاه برای مدتی شادی و لذت حقیقی را به رخ ما بکشند و بروند. آمدند و آنقدر که دنیاداران زندگی را جدی گرفته بودند، اینان مرگ را به مسخره گرفتند...




طبقه بندی: خاکریز خاطرات،
[ چهارشنبه 28 تیر 1391 ] [ 04:23 ق.ظ ] [ سعید صفایی ]


خواب و استراحت نداشت.می گفت:" پاسدار یعنی کسی که کار کند، بجنگد، خسته شود، نخوابد تا وقتی که خود به خود خوابش بگیرد."یک بار توی جلسه ی فرماندهان که داشت روی کالک، شرایط منطقه را توضیح می داد، یکدفعه وسط صحبتش صدایش قطع شد.از خستگی خوابش برده بود.دلمان نیامد بیدارش کنیم.چند دقیقه بعد که خودش بیدار شد، عذرخواهی کرد و گفت:" سه چهار روز است که نخوابیده ام."




طبقه بندی: خاکریز خاطرات،
[ چهارشنبه 28 تیر 1391 ] [ 04:16 ق.ظ ] [ سعید صفایی ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

تعداد کل صفحات : 6 :: 1 2 3 4 5 6

درباره وبلاگ

جان خود در ره "اولاد علی" می بازیم
همچو "مالک" به "عدوان علی" می تازیم

ای که گویی که خلایق ز "ولی" خسته شدند
کوری چشم تو بر "سید علی" می نازیم
مقام معظم رهبری

آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :
وصیت نامه شهدا
اخبار سیاسی
ساخت وبلاگ در میهن بلاگ

شبکه اجتماعی فارسی کلوب | اخبار کامپیوتر، فناوری اطلاعات و سلامتی مجله علم و فن | ساخت وبلاگ صوتی صدالاگ | سوال و جواب و پاسخ | رسانه فروردین، تبلیغات اینترنتی، رپرتاژ، بنر، سئو